Skip to content

Expertise en flexibiliteit zijn voor ons een continue pijler en worden door meer dan 30 jaar ervaring in het vastzetten en losmaken van containers en projectlading, onderstreept.

Multifunctionaliteit is onze kracht, waardoor stevedoring (stuwadoors) activiteiten inmiddels naast onze core-business 'lashing & securing' tot onze hoofdactiviteiten behoren. Met name door deze activiteiten kunnen we onze klanten nog beter in hun logistieke proces ondersteunen.

Om onze activiteiten vakkundig en op vrijwel iedere gewenste locatie uit te kunnen voeren, hebben wij de beschikking over een grote voorraad materialen en geavanceerd gereedschap.

Inspelend op de wensen van de klant leveren wij een 24/7 'round the clock-service', zeven dagen per week en 365 dagen per jaar! Wij zijn in staat om een grote hoeveelheid werk op een efficiënte en bovenal veilige manier, te bewerkstelligen.

Sjor certificaat

Schepen met een lengte van meer dan 170 meter mogen sinds 6 juli 2007 alleen gesjord worden door bedrijven met een sjor certificaat. Aangezien ILS:

  • In staat is om een continue 24/7 lashing service aan te bieden;
  • In staat is om deskundige diensten te leveren en te zorgen voor een goede kwaliteit en kwantiteit van betrouwbaar personeel en materiaal;
  • In het bezit is van een geldig ISO certificaat;
  • Een professioneel opleidingstraject voor haar werknemers heeft ontwikkeld;

is zij beloond met een sjor licentie voor het uitvoeren van sjor activiteiten in de haven van Rotterdam. ILS beschikt daarmee over een vergunning die uniek is in Nederland en ver daarbuiten. Het Havenbedrijf heeft vanwege de vergunningen de havenverordening aangepast en uitgebreid met paragraaf 5.4.3.

Als ILS zijnde houden we ons aan daarmee aan de normen en regelgeving, opgenomen in de Havenverordening Rotterdam 2004. De vergunning levert daarbij een bijdrage aan het handhaven van het hoge veiligheidsniveau in de Rotterdamse haven. De aanvoer van containers wordt steeds massaler en zal aanzienlijk toenemen. Dat geldt dus ook voor de logistieke druk op de afhandeling.

NL
EN NL
Scroll To Top